Rozvoj kreativity v 5. A

Třída 5. A měla ve čtvrtek 20. 11. zajímavě pojatý program ekologického střediska Lipka zaměřený na rozvoj kreativního myšlení společně se sociálními a občanskými kompetencemi.
Nejprve jsme se spolu s žáky zabývali samotným pojmem kreativita – schopností přinášet do života nové nápady. Žáci nacházeli mezi spolužáky někoho, kdo se zaměřuje na určitou činnost nebo je něčím výjimečný, propojovali zdánlivě neslučitelné pojmy do fungujících věcí, hledali pojmenování vlastností lidí, kteří o něco usilují a překážky, které jim stojí v cestě.
V další části programu si vyzkoušeli jednoduchý test na rozvoj kreativity, který použila společnost NASA při přijímání nových pracovníků. Vymýšleli, na co by se dal použít velmi jednoduchý drobný předmět v případě nouze. Dále v týmu obdrželi všichni stejný skromný materiál, ze kterého se pokusili vytvořit co nejvyšší samostatně stojící věž. Do týmu se zařadili žáci sami. Po práci a změření výsledku se zamýšleli nad tím, co vedlo k úspěchu či neúspěchu. Zjistili, že je důležitý tvar, postup práce a také výběr spolupracovníků, kteří tým podpoří, nepodpoří nebo mohou být brzdou práce.
Celé dopoledne bylo plné dobré nálady, nápadů a úsilí. Žáci zjistili, že k tomu, aby uspěli, je často třeba spolupráce a vytrvalost. Jen podnikaví a kreativní lidé mění své okolí a celý svět.

Mgr. Sylva Pavlíková